מתן בסתר
מתן בסתר עם חב"ד אור בלב
Beit-Chabad.org
מתן בסתר מצווה גדולה וחשובה, באפשרותכם לתרום כעת דרך האתר!
צילום: משה קווארט
אנו מאד מעריכים את רצונכם לתרום לפעילות הצדקה של מרכז החסד באופן של מתן בסתר!
באפשרותכם לתרום גם באופן אנונימי, ציינו בשם את המילים "מתן בסתר"!
[השדה מייל הוא לא חובה ואפשר לדלג עליו]
אנו ממליצים בשעת התרומה למלא את שמכם המלא ומספר טלפון ומייל תקינים, כדי שתקבלו קבלה על שמכם שיכולה לזכות אתכם בהחזר מס של עד 35% מגובה התרומה!
תרומה למרכז החסד
מרכז החסד מסייע למשפחות נזקקות מכל רחבי הארץ, ומחלק סלי מזון לנזקקים קשישים וגלמודים.
היו שותפים עמנו בכל הזכויות והמעשים הטובים!
באפשרותכם לצרף שמות ובקשות לתפילה בבריאות, פרנסה, זיווג הגון, שלום בית, ילדים, וברכה בכל עניין שמצטרך.
התרומה בביט / אשראי / פייפאל
הקבלה מוכרת למס לפי סעיף 46
ברוכים הבאים לאתר חב"ד אור בלב
באתר תוכן יהודי, הלכות ומנהגים, פרשת השבוע, חגי ישראל ומועדי השנה ועוד..
באפשרותכם להיות שותפים בפעילות החסד והנתינה.
שמות התורמים יועברו לברכה בציון הרבי מליובאוויטש
התרומה בביט / אשראי / פייפאל והקבלה מוכרת לצרכי מס לפי סעיף 46
תוכן עניינים
מה זה מתן בסתר?
ע"פ ההלכה היהודית מתן צדקה באופן שהנותן לא יודע למי נתן, והמקבל לא יודע ממי קבל היא מעלה וקיום מצוות הצדקה בדרך טובה ומהודרת.
בנביא ספר משלי כתוב כדברים הבאים:
"מַתָּן בַּסֵּתֶר יִכְפֶּה אָף וְשֹׁחַד בַּחֵק חֵמָה עַזָּה"
רש"י בפירושו על הפסוק מסביר שנתינת צדקה באופן של מתן בסתר, מצילה את האדם מחרון אף של מקום.
מתן בסתר כיום
כיום כל נתינה לעמותה היא סוג של מתן בסתר מכיוון שהעני הנתמך לא יודע מי התורם וכן התורם לא מכיר באופן אישי את העני הנתמך.
אנשים שמעוניינים לתת תרומה לנזקקים באופן אנונימי אנו מאפשרים זאת כפי ההוראות בתחילת העמוד.
מצווה לפרסם עושי מצווה
מותר לאדם להודיע על תרומותיו כדי שהשומעים יתעוררו ממעשיו ויתרמו גם הם כמיטב יכולתם, חשוב לציין שהאמור בתנאי שמטרת האדם היא לשם שמים ולא למטרת ח"ו להתפארות.
הנצחה לזכות או לעילוי נשמת
אדם שמקדיש חפץ לבית כנסת או ישיבה וכדומה יכול לציין את שמו ופרטים נוספים כמו שם הנפטר שעבורו ולעילוי נשמתו הוקדש החפץ כדי שיהיה לו לזיכרון עולם וגם בכדי שאנשים נוספים ירצו לתרום כמוהו לבית הכנסת / בית המדרש.
ציטוט דברי הרמב"ם בהקשר נתינה בסתר
הרמב"ם בספרו היד החזקה בפרק שמדבר על הלכות צדקה שם דגש חשוב על שמירה של כבוד העני שמקבל ונצטט את לשון הרמב"ם (פרק יו"ד מהלכות מתנות עניים הלכות ז-ח)
"שמנה מעלות יש בצדקה זו למעלה מזו מעלה גדולה שאין למעלה ממנה זה המחזיק ביד ישראל שמך ונותן לו מתנה או הלואה או עושה עמו שותפות או ממציא לו מלאכה כדי לחזק את ידו עד שלא יצטרך לבריות לשאול ועל זה נאמר והחזקת בו גר ותושב וחי עמך כלומר החזק בו עד שלא יפול ויצטרך.
פחות מזה הנותן צדקה לעניים ולא ידע למי נתן ולא ידע העני ממי לקח שהרי זו מצוה לשמה.
כגון לשכת חשאים שהיתה במקדש שהיו הצדיקים נותנין בה בחשאי והעניים בני טובים מתפרנסין ממנה בחשאי וקרוב לזה הנותן לתוך קופה של צדקה ולא יתן אדם לתוך קופה של צדקה אא"כ יודע שהממונה נאמן וחכם ויודע להנהיג כשורה כר' חנניה בן תרדיון"